6 кл. Зарубіжна література

7 травня 6-Б

6 травня 6-А

М.А.Г. Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас". Моральні цінності , що стверджуються у дружбі


Любі діти, сьогодні ми продовжуємо працювати над твором М.А.Г. Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас"

Переглянь експрес-урок

Дочитай фантастичний роман №Джим Гудзик і машиніст Лукас" . Твір ти знайдеш за посиланням 👇


**********************************************

30 квітня 2021

29 квітня 2021

М. Енде. "Джим Гудзик і машиніст Лукас"

Переглянь експрес-урок за посиланням 👇

Прочитай фантастичний роман №Джим Гудзик і машиніст Лукас" (Глава І-Х). Твір ти знайдеш за посиланням 👇

**********************************************

27 квітня 2021

МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ПОВІСТІ А. ЛІНДҐРЕН «МІО, МІЙ МІО»

    Любі учні, як вам відомо, літературні твори не тільки розповідають про життя люде|І, нові країни, дивовижні подорожі, а й розкривають різні погляди на життя. Читаючи художній твір, кожен із нас отримує можливість над чимось замислитись, зробити певні ви­сновки, чогось навчитися. Про що ж спонукає нас подумати повість А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо»?

Опрацюй 



Дай відповіді на запитання (усно)

1. Жінка, яка дала Міо яблуко. (Лундін.)

2. Сестра Нонно. (Ірі.)

3. Друг БуСсе у Стокгольмі. (Бепко.)

4. Друге слово в назві країни, куди потрапив Міо. (Далека.)

5. Друге ім'я Бу... Ульсена. (Вільтельм.)

6. Той, хто дав Міо меча. (Зброяр.)

7. Ім'я хлопчика, який колись був птахом. (Ено.)

8. Квіти, що росли в саду короля-батька. (Троялди.)


Поміркуй, дай відповіді усно

1. Чому, на вашу думку, тітку Едлю та дядька Сікстена не можна назвати хорошими прийомними батьками?

2. Сформулюйте уявлення Міо про ідеальні стосунки батька й сина.

3. На кого був схожий батько-король Міо?

4. Чому, на вашу думку, батько Міо, всі члени родини садів­ника були наділені саме тими якостями, які подобалися Буссе в його стокгольмських знайомих (родина Бенкс, тітка Лундін)?



Розглянь 



Перейди за посиланням, відкрий дошку і залиши свій допис. Не забудь указати прізвище!
(Дай відповідь на запитання на дошці )

Як ви думаєте, чому, на задумкою А. Ліндґрен, Міо, навіть потрапивши до казкової країни, змушений був подолати тяжкі ви­пробування, перш ніж остаточно возз'єднатися з батьком і знайти сімейний затишок?

https://padlet.com/levickaya32/evcjueourjpnxy1t

********************************

23 квітня 2021 6-Б

22 квітня 2021 6-А

А.Ліндгрен. Повість «Міо, мій Міо»

«Чарівницею із Швеції» називають дитячу письменницю Астрід Анну Емілію Ліндґрен. її повісті та казки «Малюк та Карлсон, який живе на даху», «Пеппі Довгапанчоха», «Расмус-волоцюга», «Міо, мій Міо», «Брати Лев'яче Серце» та багато інших стали відомими на весь світ. Важко знайти дитину, яка б не читала жодного із цих творів.




Переглянь відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=9kOZx0_l-DQ

  
Прочитай казкову повість "Міо, мій Міо"

******************************

20 квітня 2021

Р. Шеклі. "Запах думки". Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму

Ми продовжуємо з вами вивчати оповідання Роберта Шеклі «Запах думки», разом із героєм на нас чекають захопливі та небезпечні пригоди на далекій планеті. Сьогодні ми спробуємо збагнути, в чому полягає гуманістичний пафос оповідання «Запах думки», пройдемо усіма «білими плямами» тексту, «почуємо» голос самого автора та зрозуміємо його послання нам, читачам.

Опрацюй !




Дай відповіді на питання (усно)

- Яким чином герою вдалося врятуватися від пантери? Виразно прочитайте цей епізод. У чому комізм ситуації? Чому автор зберігає гумор, зображуючи героя в такій небезпечній ситуації? (Герой уявив себе самкою-пантерою, пантера-самець навіть потерся об нього та замуркотів. Для автора важливо показати, що герой, незважаючи на смертельну небезпеку, може оцінити певний комізм ситуації, до якої потрапив. Лерой Кліві зображується не тільки кмітливою, а й дотепною людиною.)

Роберт Шеклі вважається не тільки класиком світової фантастичної літератури, а й загальновизнаним майстром гумористичної і сатиричної фантастики.

- Чому зранку Кліві здивувався тому, що живий? Як він оцінює свої шанси на виживання? Чи здається герой? Чому? (Герой розуміє, що вижити в умовах, коли хижаки відчувають запах твоїх думок, дуже важко, проте він не збирається падати духом: Кліві знаходить їжу, знаходить металевий прут для захисту. Герой концентрує в собі найкращі риси Людини: віру в перемогу, надію на завтрашній день, рішучість боротися до останнього за власне життя: «Вранці він здивувався, що все ще живий. Поки що усе гаразд. Можливо, й цей день скінчиться благополучно. У бадьорому настрої Кліві попрямував до свого корабля... Кліві знайшов металевий прут, зважив його у руці і заткнув за пояс, трохи нижче поштової сумки. Не надто надійна зброя, але додає впевненості».)


- Чому при зустрічі з чотирма вовками хитрість із прикиданням самкою не спрацювала? Як реагують тварини? Чому автор ставить героя перед новими труднощами? (Тварини дивним чином відчувають чужинця, розрізняють запах його думок, і тому герою потрібно знаходити нові шляхи для порятунку.)

- Як тіло «зрадило» героя? Чому автор акцентує на цьому увагу читача? (Коли Лерой уявив себе змією, він злякав вовків, проте тіло «не послухалося» мозку, Кліві почав тікати й ледве не став жертвою хижаків. Автор підкреслює, що врятувати героя може не сильне спритне тіло, не наявність палиці, а саме сила розуму).

- Чому герой уявив себе птахом? Що допомогло йому для створення «реального» образу? Поміркуйте, як у даному епізоді розкривається авторська думка щодо сили людського розуму та здатності нестандартно мислити? (Герой створив в уяві образ птаха, саме досвід космонавта допоміг йому «побачити» планету з висоти пташиного польоту. Сила людського розуму залежить багато в чому від того, що людина робить у цьому житті, від її життєвого досвіду, від професійних навичок, від вміння правильно їх застосовувати.)

- Чому всі хижаки зібралися біля Кліві? Чи є у нього шанс врятуватися лише за допомогою фізичної сили? Чому автор підготував для свого героя останнє, таке важке випробування? (Всі хижаки відчули запах думок людини, розумові хитрощі, які герой використовував раніше, більше не спрацюють, адже можна лише раз посилати хижакам цієї планети певний ментальний образ. Герой має відстояти право називатися Людиною, царем та хазяїном природи.)

- Чи випадково допомога надійшла тоді, коли Кліві переміг хижаків планети З-М-22? (Для автора важливо було показати, як Людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги.)

- Поміркуйте, як сталося так, що люди з рятувального корабля побачили велику пожежу, адже вона існувала лише в голові героя? У чому метафоричність цього епізоду? (Автор використовує метафору, щоб довести до читача думку, що сила людського розуму та сила духу безмежні.)

- Чому поштмейстер нагадав герою пантеру своїм розгубленим виразом? Чому він не зрозумів того, що сталося з Кліві? (На думку автора, тільки знаходячись на межі життя і смерті, Людина розкриває весь свій потенціал.)


***************************

16 квітня 6-Б

15 квітня 6-А

Р. Шеклі "Запах думки". Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму

Ми продовжуємо з вами вивчати оповідання Роберта Шеклі «Запах думки», разом із героєм на нас чекають захопливі та небезпечні пригоди на далекій планеті. Сьогодні ми спробуємо збагнути, в чому полягає гуманістичний пафос оповідання «Запах думки», пройдемо усіма «білими плямами» тексту, «почуємо» голос самого автора та зрозуміємо його послання нам, читачам.

Законспектуй!






 Дай відповіді на питання (усно)

- Яким чином герою вдалося врятуватися від пантери? Виразно прочитайте цей епізод. У чому комізм ситуації? Чому автор зберігає гумор, зображуючи героя в такій небезпечній ситуації? (Герой уявив себе самкою-пантерою, пантера-самець навіть потерся об нього та замуркотів. Для автора важливо показати, що герой, незважаючи на смертельну небезпеку, може оцінити певний комізм ситуації, до якої потрапив. Лерой Кліві зображується не тільки кмітливою, а й дотепною людиною.)

- Чому зранку Кліві здивувався тому, що живий? Як він оцінює свої шанси на виживання? Чи здається герой? Чому? (Герой розуміє, що вижити в умовах, коли хижаки відчувають запах твоїх думок, дуже важко, проте він не збирається падати духом: Кліві знаходить їжу, знаходить металевий прут для захисту. Герой концентрує в собі найкращі риси Людини: віру в перемогу, надію на завтрашній день, рішучість боротися до останнього за власне життя: «Вранці він здивувався, що все ще живий. Поки що усе гаразд. Можливо, й цей день скінчиться благополучно. У бадьорому настрої Кліві попрямував до свого корабля... Кліві знайшов металевий прут, зважив його у руці і заткнув за пояс, трохи нижче поштової сумки. Не надто надійна зброя, але додає впевненості».)

- Чому при зустрічі з чотирма вовками хитрість із прикиданням самкою не спрацювала? Як реагують тварини? Чому автор ставить героя перед новими труднощами? (Тварини дивним чином відчувають чужинця, розрізняють запах його думок, і тому герою потрібно знаходити нові шляхи для порятунку.)

- Як тіло «зрадило» героя? Чому автор акцентує на цьому увагу читача? (Коли Лерой уявив себе змією, він злякав вовків, проте тіло «не послухалося» мозку, Кліві почав тікати й ледве не став жертвою хижаків. Автор підкреслює, що врятувати героя може не сильне спритне тіло, не наявність палиці, а саме сила розуму).

- Чому герой уявив себе птахом? Що допомогло йому для створення «реального» образу? Поміркуйте, як у даному епізоді розкривається авторська думка щодо сили людського розуму та здатності нестандартно мислити? (Герой створив в уяві образ птаха, саме досвід космонавта допоміг йому «побачити» планету з висоти пташиного польоту. Сила людського розуму залежить багато в чому від того, що людина робить у цьому житті, від її життєвого досвіду, від професійних навичок, від вміння правильно їх застосовувати.)

- Чому всі хижаки зібралися біля Кліві? Чи є у нього шанс врятуватися лише за допомогою фізичної сили? Чому автор підготував для свого героя останнє, таке важке випробування? (Всі хижаки відчули запах думок людини, розумові хитрощі, які герой використовував раніше, більше не спрацюють, адже можна лише раз посилати хижакам цієї планети певний ментальний образ. Герой має відстояти право називатися Людиною, царем та хазяїном природи.)

- Чи випадково допомога надійшла тоді, коли Кліві переміг хижаків планети З-М-22? (Для автора важливо було показати, як Людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги.)

- Поміркуйте, як сталося так, що люди з рятувального корабля побачили велику пожежу, адже вона існувала лише в голові героя? У чому метафоричність цього епізоду? (Автор використовує метафору, щоб довести до читача думку, що сила людського розуму та сила духу безмежні.)

- Чому поштмейстер нагадав герою пантеру своїм розгубленим виразом? Чому він не зрозумів того, що сталося з Кліві? (На думку автора, тільки знаходячись на межі життя і смерті, Людина розкриває весь свій потенціал.)


Перейди за посиланням та виконай тестування

https://vseosvita.ua/test/start/rjn824


********************************

13 квітня
Р. Шеклі. "Запах думки". Утвердження сили людської думки у творі

Любі шестикласники! Ми продовжуємо подорожувати далеким майбутнім, вивчаючи твори в рамках теми «Образ майбутнього в літературі». Сьогодні нас запрошує в мандрівку до загадкових планет неперевершений фантаст, непересічна людина Роберт Шеклі. Разом із героєм його оповідання «Запах думки» ми вирушимо до дивовижного світу, дізнаємося, які випробування лягли на плечі головного героя, спробуємо збагнути сенс зображення його пригод у чужому ворожому світі в контексті авторського задуму.

Переглянь експрес-урок

Законспектуй 
Літературознавча довідка

Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки. Сюжети таких творів зазвичай побудовано на певному науковому припущенні. Змальовуючи фантастичні картини майбутнього, письменники-фантасти, як правило, розкривають реальні проблеми сучасного суспільства. Найкращі твори наукової фантастики порушують вагомі морально-філософські питання. До таких, зокрема, належать книжки Веллса, Беляева, Бредбері, Азімова, Шеклі, братів Стругацьких та інших.

Дай відповіді на питання (усно)

- Що ви можете сказати про назву оповідання Роберта Шеклі «Запах думки»?

- А чи може думка мати запах?

- Чи «несе» назва твору натяк на фантастичну ситуацію? (Назва твору фокусує увагу на неіснуючому в природі явищі, що надає твору фантастичного забарвлення.)

Прочитай оповідання Роберта Шеклі "Запах думки"


********************************************

9 квітня 2021 6-Б

8 квітня 2021 6-А


Р.Д. Бредбері. "Усмішка". Динаміка образу Тома. Образ Джаконди

Наша подорож у майбутнє моторошним світом твору Р.Д. Бредбері триває, сьогодні ми пильно придивимося до образу головного героя — Тома, спробуємо зрозуміти, чому саме він привернув увагу автора та як в образі Тома розкривається головний задум письменника.

Дай відповіді на питання (усно)

- Яким уперше ви побачили Тома? Чому хлопчик прийшов на майдан, хоча й мучився питанням, навіщо всі стоять? (Том прийшов для того, щоб долучитися до свята, тобто, плюнути або жбурнути камінням, якщо дозволить влада, або щось розтрощити. Він не бачив іншого способу святкування й тому не знає, як ще можна святкувати та радіти. Окрім того, він заінтригований картиною, адже, кажуть, «вона усміхається». Для нього це інтрига, адже в Томовому оточенні усмішкам немає місця.)

- Схарактеризуйте світ, в якому зростав Том, чи можна сказати, що таке оточення вбиває Любов і Красу? Аргументуйте свою думку текстом. («— Чи пам’‎ятаю я, Томе? Чи пам’‎ятаю? Та ж я розбив переднє скло — скло, чуєш? Господи, звук який був, розкіш! Тррахх! Том і справді наче почув, як скло розсипається, виблискуючи осколками.» Світ, в якому люди живуть лише ненавистю, в якому сенс святкування є в тому, щоб розламати та розтрощити те, що залишилося від минулого, не може дати дитині ані Любові, ані Краси.)


- Як у тексті перетинаються минуле, сучасне та майбутнє? Яке місце Тома в цьому переплетенні часових пластів? (Головний герой живе у світі, який зруйнувала ядерна війна багато років тому. Автор неухильно проводить думку, що саме від Тома залежить майбутнє, адже доля кожного суспільства залежить від дітей, від наступних поколінь.)

- Чому Том так хвилювався, «накопичуючи слину»? (Він, як і всі, готувався висловити зневагу та презирство до цивілізації, яка померла, адже з давніх-давен невиховані люди завжди плюють на те, що їм не подобається й що вони зневажають. У спільноті, часткою якої є й Том, так прийнято. Це норма.)

- Чому Том завмер перед картиною? Що прокинулося в душі хлопчика? (Душа Тома розкрилася перед силою мистецтва назустріч Красі: «Том завмер перед картиною, дивлячись на неї. У хлопчиська пересохло в роті.

- Томе, нумо! Спритніше!

- Але, — повільно мовив Том, — вона ж гарна!»)

- Чому Тому здалася усмішка жінки на картині таємничо-сумною? (Здається, що Мона Ліза сумує через людей, що втратили людську подобу, здається, вона знає якусь таємницю, але розкрити її ці люди ніколи не зможуть.)

- Подивіться уважно на зображення картини Леонардо да Вінчі «Мона Ліза». Які почуття охоплюють вас? Чи згодні ви зі словами хлопчика: «Вона гарна...»?



Переглянь відео 

Дай відповідь на питання (усно)

- Зверніть увагу на фон позаду картини. Як ви гадаєте, чому кольори та вигини пейзажу на фоні збігаються з кольором одягу та лініями фігури жінки? (Абсолютна гармонія природи й людини, яку мистецтво увічнило в картині.)

- Схарактеризуйте погляд жінки? Чому здається, що вона із тихим сумом дивиться на людей? Яка ще легенда побутує про погляд Джоконди? (Кажуть, що з якого боку ви не дивилися б на картину, завжди здається, що вона дивиться на вас.)

- Як ви гадаєте, чому перша згадка про картину в оповіданні була саме про усмішку Джоконди («Кажуть, вона усміхається»)? (Саме усмішка Мони Лізи зачаровувала сучасників художника й продовжує вражати нині. Вона пробудила й душу хлопчика зі зруйнованого атомною війною світу з фантастичного оповідання Бредбері.)


- Давайте виразно прочитаємо епізод тексту від слів «Том завмер...» до слів Вона гарна, — повторив він.» Яким чином картина з далекого минулого змогла відродити в душі Тома Красу та Добро? (Леонардо да Вінчі, який жив за багато років до появи хлопчика, до знищення цивілізації, зміг своїм талантом, своєю майстерністю, своєю любов’‎ю до Людини відродити душу людства та перемогти зло й ненависть. Усмішка Мони Лізи дала надію на відродження нової цивілізації, нового світу.)

- Яким чином шматування картини спричинило злам у свідомості та душі хлопчика? (Дивлячись на те, як шматують саму Красу, Том назавжди відійшов від «черги», що уособлювала силу ненависті та жагу руйнації?)

Прочитайте виразно епізод знищення картини. Якими постають люди під час знищення «Мони Лізи»? Чи мають ці істоти право називатися людьми? Чому Том піддався натовпу та теж схопив шматок полотна? Свою відповідь обґрунтуйте та підтвердьте цитатами з тексту. (Натовп під впливом ненависті та жаги руйнації мало вже нагадував людей. Автор недарма їх порівнює з хижими голодними птахами й попереджає, що дуже важко боротися з деградацією та ненавистю, дуже важко самотужки протистояти силі руйнації та духовного самознищення. Можливо, хлопчик інтуїтивно намагався врятувати картину, врятувати красу?..)

- Чому авторові знадобилось гірко вражати читача сучасного світу картиною пошматованої святині? (Автор показує останню ступінь деградації людської душі та попереджає сучасну людину про небезпеку піддатися ненависті та руйнації.)


- Поміркуйте, чому саме Тому дістався шматок полотна із зображенням усмішки. (Том, як уособлення надії людства на майбутнє відродження, як «людина з душею», що має врятувати людство, збереже в своїй душі усмішку Джоконди. Усмішка Джоконди, як уособлення загадкової та життєдайної сили мистецтва, залишається вічним нагадуванням прийдешнім поколінням, що саме Добро і Краса насправді врятують світ. )

- Чому саме Джоконда із своєю загадковою чарівною усмішкою буде провідником Тому і людству до «ранку», до відродження? (Картина Леонардо да Вінчі Мона Ліза» є символом Краси і Сили Мистецтва в усьому світі, тому автор і обрав цей шедевр центральним образом-символом для відродження цивілізації.)



Опрацюйте схему «Душевний стан Тома»



Пройди за посиланням, виконай тестування за вивченим матеріалом 

************************

6 квітня 

Р.Д. Бредбері. "Усмішка". Тривога за руйнування духовних цінностей


Попрацюй з книгою

опрацюй теоретичний матеріал на ст. 208-210, прочитай оповідання "Усмішка" ст. 211-215

Дай відповіді на питання (усно)



************************************

22 січня 2021 6-Б

21 січня 2021 6-А

Джек Лондон. "Жага до життя"



Переглянь

https://www.youtube.com/watch?v=dF5mRdEV5t0


РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

Опрацюй матеріал на стор. 140-142


РОБОТА НАД  АНКЕТОЮ ПИСЬМЕННИКА

Опираючись на матеріал статті підручника про Джека Лондона, заповніть анкету письменника 

Прізвище, імя

 

Роки життя

 

Країна, яку представляє

 

Назва збірки, до якої входить  твір «Жага до життя»

 

Жанр твору «Жага  до життя»

 







******************************

19 січня 

А.П. Чехов "Хамелеон"

Давай згадаємо





 Дай відповіді на запитання (усно)


Усно опрацюй матеріал 👇👇👇



   

 







 Пілся того, як ти опрацював(-ла)   матеріал , перейди за посиланням та виконай тестування 👇👇👇

*************

15 січня 6-Б

14 січня 6-А

Символічність назв твору А.П.Чехова "Товстий та тонкий". Підтекст


Повтори вивчений раніше матеріал




Опрацюй (уважно розглянь)






Виконай тестування за прочитаним (оповідання "Товстий та тонкий")

https://vseosvita.ua/test/start/jvn748


Законспектуй


ПІДТЕКСТ- 1. Прихований, внутрішній зміст твору , висловлювання. 2. Внутрішній сенс твору

Автор не говорить відкрито, а лише натякає на щось

****************

12 січня

А.П. Чехов. Оповідання "Товстий та тонкий", "Хамелеон"



Переглянь та запам`ятай

https://www.youtube.com/watch?v=VXw83uo2kDU


Опрацюй (уважно прочитай, запам'ятай терміни)



Прочитай оповідання ст. 134- 139




 

***********************

13 листопада 6-Б

12 листопада 6-А

Жюль Верн. "П'ятнадцятилітній капітан"



Переглянь і запам'ятай

https://www.youtube.com/watch?v=wRviapQYl_U


Прочитай роман Ж. Верна "П'ятнадцятилітній капітан"



***************************

10 листопада

Контрольна робота з теми "ВСТУП. Міфи народів світу. Мудрість байки"

Перейди за посиланням і виконай роботу

https://vseosvita.ua/test/start/vtg031 

БУДЬ УВАЖНИМ ! Зараховується перша спроба!!!

***********************************

16 жовтня 6-Б

 15 жовтня 6-А

Байка як жанр літератури

Переглянь

https://www.youtube.com/watch?v=NzcAI4OKr5k


Законспектуй і вивчи


 Прочитай байки Езопа "Лисиця і Крук" , "Вовк і Ягня", "Мурашки і Цикада", "Вовк і Ягня"

**************************

13 жовтня

Контрольна робота № 1 

Перейди за посиланням і виконай роботу

https://vseosvita.ua/test/start/ddt357

Комментариев нет:

Отправить комментарий