8 кл. Зарубіжна література

6 травня

УЗАГАЛЬНЕННЯ І ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В КІНЦІ РОКУ

 
Любі діти, сьогодні ми будемо готуватися до підсумкової контрольної роботи


Виконай наступні завдання (усно)


 І. АНТИЧНІСТЬ
1.     ПЕРЕПУСТКА ДО ПУНКТУ «АНТИЧНІСТЬ»  -   ГРА  «ТАК - НІ»
ЗАВДАННЯ: ВИЗНАЧТЕ, ЧИ Є НАЗВАНЕ ТВЕРДЖЕННЯ ХАРАКТЕРНОЮ РИСОЮ ДОБИ АНТИЧНОСТІ.
1.     УВАГА ДО ЛЮДИНИ, ЇЇ ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ ТА ТОГО, ЩО ЇЇ ОТОЧУЄ
2.     ВЕЛИКЕ ПЕРЕСЕЛЕННЯ НАРОДІВ
3.     ПРИЧИНОЮ ВСЕСВІТНЬОЇ ПОПУЛЯРНОСТІ АНТИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ БУЛА ЇЇ ФІЛОСОФІЧНІСТЬ
4.     ВІДБУВАЮТЬСЯ ДЕРЖАВОТВОРЧІ Й КУЛЬТУРО ТВОРЧІ ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ УТВЕРДЖЕННЯ ЄДНОСТІ ОСОБИСТОСТІ І СУСПІЛЬСТВА

2.     ЗАВДАННЯ: «ЗНАЙДИ  ЗАЙВЕ, ПОЯСНИ».
1
ТІРТЕЙ,    АРХІЛОХ,   АНАКРЕОНТ,   СОФОКЛ
2
ЕСХІЛ,     СОФОКЛ,  ЕВРІПІД,   САПФО
3.     ЗАВДАННЯ.  ВСТАНОВИ ВІДПОВІДНІСТЬ АВТОРА ДО ЙОГО ТВОРУ
1.     ГОМЕР
А) «ДО МЕЛЬПОМЕНИ»
       2. ГОРАЦІЙ
Б) «ІЛІАДА»
       3. ЕСХІЛ
В) «ЕНЕЇДА»
       4. ВЕРГІЛІЙ
Г) «ПРОМЕТЕЙ ЗАКУТИЙ»
ІІ. СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
1.     ПЕРЕПУСТКА ДО ПУНКТУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.


2.     КРОСВОРД «СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ»

1 С








2

  Е






3 Р






4 Е




5




  Д



6

  Н





7



  Ь



8



  О



9 В







10




  І







11




  Ч



12





  Ч



13


  Я


1.     УЛЮБЛЕНИЙ ЖАНР ТРУБАДУРІВ, ЯКІ ОСПІВУВАЛИ І НАВІТЬ ПОЕТИЗУВАЛИ ВІЙНУ .
2.     «КОРОЛЕВА» СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ .
3.      ВІДОМА ФОРМА ПЕРСЬКО-ТАДЖИЦЬКОЇ ПОЕЗІЇ .
4.     ОСОБЛИВИЙ РІД ЛІТЕРАТУРИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКОГО БУДУЄТЬСЯ РОЗПОВІДЬ ПРО ГЕРОЇЧНЕ МИНУЛЕ .
5.     ГОЛОВНИЙ ГЕРОЙ ПОЕМИ ФРАНЦУЗЬКОГО ГЕРОЇЧНОГО ЕПОСУ ХІІ СТ.
6.     АВТОР «БОЖЕСТВЕННОЇ КОМЕДІЇ» 
7.     СУПЕРНИКИ ПАРТІЇ ГІБЕЛІНІВ У ФЛОРЕНЦІЇ ХІІ СТ., ПАРТІЯ ПРЕДСТАВНИКІВ ІНТЕРЕСІВ МІСЬКИХ НИЗІВ 
8.     НАЗВА І ЧАСТИНИ «БОЖЕСТВЕННОЇ КОМЕДІЇ» .
9.     АВТОРИ ВЕСЕЛОЇ, ЖИТТЄРАДІСНОЇ ПОЕЗІЇ, ЯКІ ВИСЛОВЛЮВАЛИ «ЗНЕВАГУ» ДО НАВЧАННЯ .
10.НЕСПРАВЖНІЙ, «НЕПОВНИЙ» ІСТОРИЗМ .
11.ВІН ДОБАВИВ ПРИКМЕТНИК «БОЖЕСТВЕННА» В НАЗВІ «БОЖЕСТВЕННА КОМЕДІЯ»
12.І`МЯ ЖІНКИ, ОСПІВАНЕ В ЗБІРЦІ ДАНТЕ «НОВЕ ЖИТТЯ».
13.ЄВРОПА ШАНУЄ ЙОГО ЯК ПОЕТА, А СХІД – ЯК УЧЕНОГО .
ІІІ.  ВІДРОДЖЕННЯ
1.     ПЕРЕПУСТКА ДО ПУНКТУ «ВІДРОДЖЕННЯ».
ЗАВДАННЯ: ПРОДОВЖИТИ  РЕЧЕННЯ.
ОЗНАКИ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ:
-         ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ … .
-         ВІДРОДЖЕННЯ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ …  
-         ВИНАХІД НІМЦЕМ ЙОГАННОМ ГУТЕНБЕРГОМ …  
-         ВІДКРИТТЯ ШЕДЕВРІВ … .
-         ВІРА В НЕОБМЕЖЕНІ МОЖЛИВОСТІ … 


2.     ВСТАНОВИТИ ВІДПОВІДНІСТЬ АВТОРА ДО ЙОГО ТВОРІВ.
1.ФРАНЧЕСКО ПЕТРАРКА
А) «ДЕКАМЕРОН»
2.     ДЖОВАННІ БОККАЧЧО
Б) «КАНЦОНЬЄРЕ»
3.МІГЕЛЬ ДЕ СЕРВАНТЕС
В) «ГАМЛЕТ»
4.ВІЛЬЯМ ШЕКСПІР
Г) «ДОН КІХОТ»

*******************************************

29 квітня 2021

МОРАЛЬНО-ЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ТА ЇХНЄ ОСМИСЛЕННЯ ЧЕРЕЗ СИСТЕМУ ОБРАЗІВ У ПОВІСТІ М.АРОМШТАМ “КОЛИ ВІДПОЧИВАЮТЬ ЯНГОЛИ”


Прочитай зворушливу  повість про сучасну школу Марини Аромштам "Коли відпочивають янголи"  
За цим посиланням ти зможеш прочитати твір https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8526  

Опрацюй матеріал

 


*******************************************

26 квітня 2021

«ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН». ХУДОЖНІЙ КОНФЛІКТ І МОЖЛИВІСТЬ ЙОГО ПОДОЛАННЯ. ОЗНАКИ ПРИТЧІ У ТВОРІ.. "

Переглянь



   ТВІР   "ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН" НЕ ПРОСТО ПОВІСТЬ, А ПОВІСТЬ-ПРИТЧА. ОТЖЕ, ДЖОНАТАН – ЦЕ НЕ ПРОСТО ЧАЙКА, ВІН СИМВОЛІЗУЄ ЛЮДИНУ, ЯКА ПРАГНЕ ДО ЗНАНЬ, ДОСКОНАЛОСТІ. 
     КРИЛА – ЦЕ СИМВОЛ МРІЇ, СВОБОДИ, ВОЛІ, ДУХОВНОСТІ, БАГАТСТВА ДУМКИ, ЕМОЦІЙНОГО ПІДНЕСЕННЯ, МОГУТНОСТІ, НЕЗАЛЕЖНОСТІ Й ВПЕВНЕНОСТІ. ОБРАЗ КРИЛ УОСОБЛЮЄ УСІ ТІ ЧЕСНОТИ, ЯКІ РОБЛЯТЬ ЛЮДИНУ ЛЮДИНОЮ. НЕДАРМА У ГРЕКІВ КРИЛА СИМВОЛІЗУВАЛИ ЛЮБОВ І ПЕРЕМОГУ. А ДАВНЬОГРЕЦЬКИЙ ФІЛОСОФ ПЛАТОН ВВАЖАВ КРИЛА СИМВОЛОМ РОЗУМУ.
- ЧИ Є ОБРАЗ ЧАЙКИ ДЖОНАТАНА ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ЦІЄЇ ДУМКИ? 
«ВІН ХОТІВ ЗНАТИ ВСЕ ПРО ШВИДКІСТЬ ПОЛЬОТУ І ЗА ТИЖДЕНЬ ДІЗНАВСЯ ПРО НЕЇ БІЛЬШЕ, НІЖ НАЙШВИДША ЧАЙКА У СВІТІ».
«ПЕРШЕ, ЩО ВІН ПОДУМАВ: ЦЕ ТРІУМФ! ГРАНИЧНА ШВИДКІСТЬ! ДВІСТІ ЧОТИРНАДЦЯТЬ МИЛЬ ЗА ГОДИНУ ДЛЯ ЧАЙКИ! ЦЕ ПРОРИВ, ЦЕ ВЕЛИКА, ВИРІШАЛЬНА МИТЬ В ІСТОРІЇ ЗГРАЇ, А ДЛЯ ЧАЙКИ НА ІМ`Я ДЖОНАТАН ЦЕ ПОЧАТОК НОВОГО ЖИТТЯ».
«ТЕ ЗНАННЯ, ЯКЕ ВІН КОЛИСЬ ХОТІВ ВІДКРИТИ ВСІЙ ЗГРАЇ, ТЕПЕР БУЛО ЙОГО ЄДИНОЮ РОЗРАДОЮ; ВІН НАВЧИВСЯ ЛІТАТИ Й НЕ ШКОДУВАВ, ЩО ЙОМУ ДОВЕЛОСЯ СПЛАТИТИ ЗА ЦЕ ТАКУ ЦІНУ. ДЖОНАТАН ЗРОЗУМІВ, ЩО ТІЛЬКИ НУДЬГА, СТРАХ І ЗЛІСТЬ СКОРОЧУЮТЬ ЖИТТЯ ЧАЙОК; А САМ ВІН БУВ ВІЛЬНИМ ВІД ЦЬОГО ТЯГАРЯ Й ТОМУ ПРОЖИВ ДОВГИЙ ЩАСЛИВИЙ ВІК».
«УЖЕ ЗА КІЛЬКА ДНІВ ВІН ЗРОЗУМІВ, ЩО ТУТ ЙОМУ НАЛЕЖИТЬ ДІЗНАТИСЯ ПРО ПОЛІТ ІЩЕ БІЛЬШЕ, НІЖ У ПОПЕРЕДНЬОМУ ЖИТТІ. ЧАЙКИ, ЩО МЕШКАЛИ ТУТ, БУЛИ БЛИЗЬКІ ЙОМУ ПО ДУХУ. ВСІ ВОНИ ЖИЛИ ЗАРАДИ ТОГО, ЩОБ ДОСЯГАТИ НОВИХ ВИСОТ У ГОЛОВНІЙ СПРАВІ СВОГО ЖИТТЯ У ПОЛЬОТІ. ЦЕ БУЛИ ПРОСТО ДИВОВИЖНІ ПТАХИ, І КОЖЕН З НИХ ТРЕНУВАВСЯ ЩОДНЯ, БАГАТО ГОДИН ПОСПІЛЬ, ВИВЧАЮЧИ ВСЕ НОВІ ТА НОВІ ТАЄМНИЦІ».
«ТІ ЧАЙКИ, ЩО НЕХТУЮТЬ ДОСКОНАЛІСТЮ ЗАРАДИ МАНДРІВ, НЕ ЛЕТЯТЬ НІКУДИ, БО ЇМ НЕПІДВЛАДНА ШВИДКІСТЬ. А ТІ, ХТО ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ ВІД МАНДРІВ ЗАРАДИ ДОСКОНАЛОСТІ, В ОДНУ МИТЬ ДІСТАЮТЬСЯ КУДИ ЗАХОЧУТЬ».
«І ЩО БІЛЬШЕ ДЖОНАТАН УЧИВСЯ ДОБРОТІ, ТО ГЛИБШЕ ВІН ПІЗНАВАВ СУТНІСТЬ ЛЮБОВІ Й ЧИМДАЛІ ДУЖЧЕ ХОТІВ ПОВЕРНУТИСЯ НА ЗЕМЛЮ. ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН, НЕЗВАЖАЮЧИ НА СВОЄ САМОТНЄ МИНУЛЕ, БУВ ПРИРОДЖЕНИМ УЧИТЕЛЕМ, І НАЙКРАЩИМ ВИЯВОМ ЛЮБОВІ СТАЛА ДЛЯ НЬОГО МОЖЛИВІСТЬ ПЕРЕДАТИ СВОЇ ЗНАННЯ ТІЙ ЧАЙЦІ, ЯКА ЧЕКАЄ СЛУШНОЇ НАГОДИ, АБИ ПІЗНАТИ ЩОСЬ НОВЕ».
«А ВІН ГОВОРИВ ДУЖЕ ПРОСТІ РЕЧІ: ЩО ЧАЙКА МАЄ ПРАВО ЛІТАТИ, ЩО СВОБОДА - ЦЕ ЇЇ ІСТИННА СУТНІСТЬ, І ВСЕ, ЩО ОБМЕЖУЄ ЦЮ СВОБОДУ, НІЧОГО НЕ ЗНАЧИТЬ, УСІ ЗАБОБОННІ ЗВИЧАЇ, УСІ ЗАКОНИ, ХОЧ БИ ЯКІ ВОНИ БУЛИ».
«МЕЖІ НЕМАЄ, ДЖОНАТАНЕ? - ПОДУМАВ ВІН.-  НУ ТО ЩО Ж, СКОРО НАСТАНЕ ЧАС, КОЛИ Я ВИРИНУ З ПОВІТРЯ НА ТВОЄМУ БЕРЕЗІ І ЗМОЖУ ТЕБЕ ДЕЧОМУ НАВЧИТИ! І ХОЧА ФЛЕТЧЕР НАМАГАВСЯ ДИВИТИСЬ НА СВОЇХ УЧНІВ ІЗ НАЛЕЖНОЮ СУВОРІСТЮ, ВІН НА МИТЬ ПОБАЧИВ ЇХ ТАКИМИ, ЯКИМИ ВОНИ Є НАСПРАВДІ, І ВОНИ НЕ ПРОСТО СПОДОБАЛИСЯ ЙОМУ В ЦЮ МИТЬ, ВІН ЇХ ПОЛЮБИВ. МЕЖІ НЕМАЄ, ДЖОНАТАНЕ? - ПОДУМАВ ВІН І ВСМІХНУВСЯ.І РУШИВ У СВІЙ ПОЛІТ ДО ЗНАННЯ»).


ОПРАЦЮЙ СХЕМУ



   ЧАЙКА МАЄ ІМ’Я. ВОНО ТЕЖ НЕ ВИПАДКОВЕ, БО ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН – ІМ’Я СЛАВЕТНОГО АМЕРИКАНСЬКОГО ЛЬОТЧИКА 30-Х РОКІВ XX СТ. З 1928 ПО1933 РОКИ МІСТЕР ЛІВІНГСТОН ЗАВОЮВАВ 79 ПЕРШИХ МІСТ, 49 ДРУГИХ ТА 15 ТРЕТІХ У 139 ГОНКАХ ПО ВСІЙ КРАЇНІ. ВІН ПЕРЕМІГ В 1929 РОЦІ В ГОНЦІ ЧЕРЕЗ ВСЮ КРАЇНУ З НЬЮ ЙОРКА ДО ЛОС АНЖЕЛЕСУ ТА ОТРИМАВ $13,910 .

Пройдіть за посиланням та виконайте тестування

***************************************

20 квітня 2021

РІЧАРД БАХ. «ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН».  СЮЖЕТ ТВОРУ Р. БАХА ЯК ФІЛОСОФСЬКА МЕТАФОРА ЛЮДСЬКОГО БУТТЯ

       Уважно переглянь



ЖАНР ТВОРУ

          Літературознавці визначають жанр твору як притчу. 


     В притчі на характери героїв звертається мало уваги, вони є часто неконкретними, можна сказати, навіть абстрактними, повністю залежать од наперед заданої думки. В новітній європейській літературі притча стала одним із засобів вираження морально-філософських роздумів письменника.

  Деякі критики    називають твір Р. Баха філософською казкою
Доведемо, що за жанром цей твір є повістю-притчею.
- Яким є текст за обсягом?(це твір малої форми)
- Про що сюжет?(в основі сюжету - розповідь, історія чайки, сюжет прямолінійний: не забігає наперед, щоб створити драматичне напруження, не повертається назад, щоб повідомити додаткові деталі;)
- Чи дійсно це твір лише про чайок?(насправді -  про людей)
-Який головний прийом тут використовує автор?( головний художній прийом – алегорія)
- Однорідним  є  з міст тексту чи має символічний підтекст?
  Два плани змісту: 
I - текстовий - побудований на прямому розумінні фраз, які створюють текст (спроби Чайки опанувати фігури вищого пілотажу, досягти досконалості в польоті та передати свої знання учням ), 
II - символічний - побудований на символічних значеннях окремих слів.
Розглянемо композицію твору. Яка будова твору?



ПРОЧИТАЙТЕ ПРИТЧУ  РІЧАРДА БАХА С. 273-280

**************************************************************************
15 квітня 2021
ЛЮДСЬКІ ВЗАЄМИНИ, МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В КАЗЦІ-ПРИТЧІ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ». ФІЛОСОФСЬКИЙ ЗМІСТ ТВОРУ

 Виконай усно!


тот, кто любит, всегда отличит свою розу...даже с закрытыми ...
1 - Був собі Маленький принц, і жив він на планетці, трошечки більшій від нього самого, і дуже тому принцові хотілося мати друга.... Він бачив захід сонця щоразу, коли тільки бажав, досить було пересунути свого стільця на крок, другий. На його планеті росла троянда, про яку він ніжно турбувався. Також кожного дня Маленький принц прочищав вулкани і виполював баобаби.
2 - Найближче до планети маленького принца були астероїди 325, 326, 327, 328, 329 і 330. Спершу він вирушив туди: треба ж знайти якесь діло та й чогось навчитися. На першім астероїді жив король. Убраний у шарлат і горностай, він сидів на престолі — дуже простому, а все ж величному. Непослуху він не стерпів би. Був то абсолютний монарх. Відвідавши планету короля, Маленький принц зрозумів: «Себе судити набагато важче, ніж інших. Якщо ти зумієш правильно судити самого себе, то ти справді мудрий».
3 - на другій планеті жив шанолюб, який чекав на шанувальника. Той вимагав від свого гостя шанування. Шанувати — значить визнавати, що я найкращий, найчепурніший, найбагатший і найрозумніший на планеті.
- Але ж на твоїй планеті ти сам-один!
- Ну, то зроби мені ласку, все одно шануй мене!
- Я шаную,— мовив маленький принц і злегка знизав плечима.— Але яка тобі з цього радість?
4 - на дальшій планеті жив п'яничка. Маленький принц пробув там зовсім недовго, а все одно його пойняла глибока журба. П'яничка мовчки сидів перед цілою батареєю пляшок — порожніх і повних. Йому було дуже соромно, що він п’‎є, що потрапив у замкнене коло: п’‎є, щоб забути, що йому соромно від того, що він п’‎є. Ця людина була слабкодуха, а зі своїми слабкостями потрібно боротися.
5 - четверта планета належала ділкові. Цей чолов'яга був такий заклопотаний, що коли прийшов Маленький принц, навіть голови не звів. Він володів зірками і хотів бути багатим. Маленький принц йому зауважив: «Я маю квітку і щоранку її поливаю. У мене три вулкани, я щотижня їх прочищаю. Усі прочищаю: і діючі, і погаслий. Мало що може статися. I моїм вулканам, і моїй квітці корисно, що я ними володію. А зорям від тебе нема ніякої користі»
6 - п'ята планета була вельми цікава. Вона виявилася з усіх найменша. На ній тільки й ставало місця, що для ліхтаря та ліхтарника. Маленький принц ніяк не міг збагнути, навіщо серед небес, на планетці, де немає ні будинків, ні жителів, потрібні ліхтар та ліхтарник. Але він подумав: «Можливо, цей чолов'яга тут і недоречний. А проте він не такий недоречний, як король, шанолюб, ділок і п'яничка. Його праця має все ж якийсь глузд. Коли він запалює свого ліхтаря — буцімто народжується ще одна нова зірка або квітка. Коли гасить ліхтар — буцімто присипляє зірку чи квітку. Гарна робота! І він не думає про себе. Вона таки справді корисна, бо красива. От з ким я міг би заприятелювати подумав він. Але його планетка зовсім крихітна. Там нема місця для двох.


7 - шоста планета була вдесятеро більша од попередньої. На ній жив дід, він писав грубезні книжки. Книжки з географії — найцінніші з усіх книжок. Вони ніколи не застаріють. Саме на цій планеті Маленький принц зрозумів: «Моя рожа недовговічна— їй нема чим боронитися, окрім тих чотирьох колючок. А я покинув її вдома саму-самісіньку!»
8 - останньою планетою була Земля, на якій він познайомився з пілотом, змією, багато чого побачив і зрозумів. Тому захотів повернутися додому, де без нього сумує і поступово помирає його троянда.

9 - МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ У ПРОЦЕСІ ПОДОРОЖІ ВСЕСВІТОМ ЗРОЗУМІВ ДЕЯКІ ІСТИНИ, СЕРЕД ЯКИХ - «МИ ВІДПОВІДАЄМО ЗА ТИХ, КОГО ПРИРУЧИЛИ», «ЗОРКО ЛИШЕ СЕРЦЕ. НАЙГОЛОВНІШОГО ОЧИМА НЕ ПОБАЧИШ».

 Чого навчає казка «Маленький принц»? На яких моральних цінностях наголошує у цьому творі Екзюпері? Ми дізнаємося про це, «відкривши» «Скарбничку золотих висловів».

ВИКОНАЙ ТЕСТУВАННЯ  ЗА ПОСИЛАННЯМ

***************************

13 квітня 2021

АНТУАН ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ . ЖИТТЄПИС ПИСЬМЕННИКА. «САДІВНИК У ПУСТЕЛІ ЖИТТЯ».«МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ». ІСТОРІЯ НАПИСАННЯ ТВОРУ. АНАЛІЗ ПРИСВЯТИ


ПЕРЕГЛЯНЬ


ІСТОРІЯ ЗАДУМУ Й СТВОРЕННЯ КАЗКИ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ»

- КОЛИ БУЛА НАПИСАНА КАЗКА «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ»? ЩО СТАЛО ПОШТОВХОМ ДО ЇЇ СТВОРЕННЯ? 
ЗАДУМ КАЗКИ АНТУАНА ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ» ВИНОШУВАВСЯ ДОСИТЬ ДОВГО. ПО-СПРАВЖНЬОМУ МОТИВИ ЦЬОГО ТВОРУ ПОЧАЛИ СКЛАДАТИСЯ З ПОЧАТКОМ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. У ТОЙ САМИЙ А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ ЧАСТО МАЛЮВАВ ОДИН І ТОЙ ЖЕ МАЛЮНОК: МАЛЕНЬКИЙ ХЛОПЧИК ІЗ КРИЛЬЦЯМИ І БЕЗ НИХ ЗДИВОВАНО ДИВИТЬСЯ ІЗ-ЗА ХМАР НА ЗЕМЛЮ. ЦЕЙ ДИВОВИЖНИЙ ХЛОПЧИК ДЕДАЛІ БІЛЬШЕ НЕ ДАВАВ СПОКОЮ ПИСЬМЕННИКОВІ, ЛЬОТЧИКОВІ, БІЙЦЕВІ. КАЗКА БУЛА НАПИСАНА ПІЛ ЧАС ВИМУШЕНОЇ ЕМІГРАЦІЇ У НЬЮ-ЙОРКУ ПРОТЯГОМ 1942 РОКУ І ВИЙШЛА ДРУКОМ НАВЕСНІ 1943 РОКУ. ЦЕ БУВ ОСТАННІЙ ТВІР А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ.
«ПРООБРАЗОМ» ЛІТЕРАТУРНОЇ КАЗКИ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ» МОЖНА ВВАЖАТИ ФОЛЬКЛОРНУ КАЗКУ З БРОДЯЧОЮ ФАБУЛОЮ: ПРЕКРАСНИЙ ПРИНЦ ЧЕРЕЗ НЕЩАСЛИВЕ КОХАННЯ ПОКИДАЄ РІДНУ ДОМІВКУ Й МАНДРУЄ ПО НЕСКІНЧЕННИХ ДОРОГАХ У ПОШУКАХ ЩАСТЯ ТА ПРИГОД. ВІН НАМАГАЄТЬСЯ ЗДОБУТИ СЛАВУ І ПІДКОРИТИ,ТИМ САМИМ, НЕПРИСТУПНЕ СЕРЦЕ ПРИНЦЕСИ. «АДЖЕ ДОРОСЛІ СПОЧАТКУ БУЛИ ДІТЬМИ, ЛИШЕ МАЛО ХТО З НИХ ПРО ЦЕ ПАМ’ЯТАЄ.» — АНТУАН ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ, З ПРИСВЯТИ ДО КНИГИ. КНИГУ ПРИСВЯЧЕНО ЛЕОНОВІ ВЕРТУ, ДРУГУ ЕКЗЮПЕРІ.

Ответы Mail.ru: Кто такой Леон Верт, которому Антуан Сент-Экзюпери ...
ПРОЧИТАЙ КАЗКУ-ПРИТЧУ "МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ"

*****************************************

8 квітня 2021

МОЛЬЄР. "МІЩАНИН -ШЛЯХТИЧ". ОСНОВНІ ОБРАЗИ КОМЕДІЇ


Переглянь








Повторіть
Мещанин во дворянстве" - YouTube



Гумор — вид комічного, коли серйозне в житті зображується жартівливо, коли про людські вади говориться з добродушною посмішкою.

Іронія — засіб гумору та сатири, заснований на приховано-глузливому, зневажливо-осудливому зображенні людини чи явища.

Сатира — художні твори різних жанрів, у яких різке викриття зображуваного поєднано з його гострим осміюванням.

Сатирична розповідь — розповідь, у якій різко висміюються люди, людські вади, характери.

Антитеза — підкреслене протиставлення протилежних життєвих явищ, понять, почуттів, характерів.



 Прочитай уважно і запам'ятай



     Основні образи комедії

Згідно з правилами класицистичної комедії, образна система «Міщанина-шляхтича» відзначається чіткістю й симетричністю побудови. 

Образи об’єднані в певні пари: пан Журден і пані Журден, Дорант і Дорімена, Люсіль і Клеонт, Ков’єль і Ніколь. 

Кожен із персонажів є художнім типом:
Журден — тип міщанина, втілення марнолюбства;                
 Дорант — лицемірний і цинічний дворянин;
 пані Журден — тип сварливої дружини; 
 Ков’єль — розумний і кмітливий слуга;
Клеонт — тип благородної людини, яка понад усе ставить честь і кохання.

 Дай відповіді на питання (усно)

Що є домінуючою рисою характеру пана Журдена? (Бажання бути схожим на дворянина)
Чи можемо ми сказати, що основним об’єктом сатиричного зображення в п’єсі є пан Журден? (Автор критикує також графа Доранта — збіднілого дворянина. Порівняно з Дорантом Журден щиріщий у своїх прагненнях, він простодушний і не підлабузнюється, як Дорант.)
Яку мету, на вашу думку, має граф Дорант? Яку роль відведено графом пану Журдену? (Дорант хоче поліпшити свої справи, одружившись із багатою маркізою Дорименою, але залицяння потребує грошей. Із цією метою Дорант використовує простодушного пана Журдена. Граф схиляє пана Журдена до думки, що Доримена не проти прийняти його залицяння. Заради здійснення своєї заповітної мрії — стати аристократом — пан Журден надсилає маркізі коштовні подарунки, улаштовує для неї розваги та бенкет у своєму домі.)
Про які риси характеру Доранта можна говорити? (Він хитрий, підступний, лицемірний; з презирством ставиться до Журдена, зневажає його, але випрошує в Журдена подачки; шахрай і авантюрист; обдурює і Журдена, і маркізу.)
Чи є в комедії порядні люди? (Це пані Журден, Клеонт, Ков’єль, Люсіль, Ніколь. Особливу увагу до себе привертає Леонт: він чесний, благородний, не соромиться свого походження; його погляди протиставляються поняттям і прагненням Журдена та Доранта.)
Якою є тема комедії? (Зображення прагнення пана Журдена стати шляхетним дворянином)
Які засоби комічного автор використав, щоб найбільш точно змалювати своїх персонажів? (Основні засоби — гумор, іронія, сатира. Гумор — у відображенні смішного в життєвих явищах і характерах, добродушний сміх; іронія — їдка насмішка, замаскована під зовнішньою благопристойною формою, що виражає глузливо-критичне ставлення автора до предмета зображення; сатира — у гострому осудливому висміюванні негативних явищ.)
Що висміює і що прославляє Мольєр у комедії? (Мольєр у комедії викриває таких спритних людей, які прагнуть якнайкраще влаштуватися в суспільстві, збагатитися за рахунок інших. Мольєр також весело сміється і з тих, хто дає себе піддурити, але комедіограф вірить у велику шляхетність людини. На його переконання, здоровий глузд і щирість завжди перемагають.)
Які моральні висновки можна зробити, розглянувши образ пана Журдена? (Людина не повинна прикидатися, а повинна виховувати в собі почуття гідності, учитися, ні перед ким не плазувати.

 Переглянь


Перейди за посиланням та пройди тест за вивченим матеріалом 



****************

6 квітня 2021

МОЛЬЄР «МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ»ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ КОМЕДІЇ. ТЕМАТИКА І ПРОБЛЕМАТИКА ТВОРУ, ЙОГО ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКЕ ЗНАЧЕННЯ 

Пригадай

– Які художні напрями розвивалися у зарубіжній літературі ХVII століття? (Бароко і класицизм.)
 – Що таке класицизм? (Це напрям у європейській літературі, що з’явився у ХVII ст. і зберігав свої позиції в далеких країнах до початку ХІХ ст. Для нього характерна орієнтація на античність, раціоналізм, нормативність мистецтва, чітка ієрархія жанрів, образів, мови.)
 – Назвіть представників класицизму в різних галузях мистецтва. (Література – Расін, Корнель, Мольєр; архітектура – Ардуен-Мансар; живопис – Пуссен, Лоррен.)

ПЕРЕГЛЯНЬ І ЗАПАМ'ЯТАЙ


                
Законспектуй
Новаторство Мольєра:

1.  Наблизив твір до сучасності. 
2.   Поєднав комедію характерів і комедію обставин.
3.   Використовував у своїх п’єсах пісні, музику, танці.
 4.  З’єднував трагічне і комічне.

Прочитай комедію "Міщанин-шляхтич"
с.245-256
***************************
21 січня 2021
Виразне читання сонетів Петрарки й Шекспіра

Переглянь відеоурок

 Вивчи напам'ять сонет Петрарки або Шекспіра, підготуй виразне читання (сонет за вибором учня)

 Переглянь найкращі декламації сонетів Шекспіра




**************************************
19 січня 2021
Вільям Шекспір. Сонети



Переглянь 👇👇👇

Попрацюй із додатковими джерелами
Попрацюй з додатковою літературою, знайди і випиши 3 цікавих факти про Шекспіра
 
Попрацюй з підручником

Опрацюй матеріал зі стор. 186-190, прочитай сонети, 
склади  опорний конспект за таким планом:
1. Діалог
2. Монолог
3. Театр "Глобус"
4. Англійський сонет, його відмінність від італійського
5. Особливості шекспірівських сонетів: образи й теми
************************************
14 січня
Франческо Петрарка. Сонети. Образ ліричного героя та героїні 
Переглянь
Опрацюй (прочитай уважно й запам'ятай)





Законспектуй



Підготуйся до виразного читання сонетів Петрарки . 
Прочитай сонети № 61, 132

****************************
13 січня
Доба Відродження  (Ренесанс) у Європі

Опрацюй таблиці











Склади опорний конспект за опрацьованим матеріалом

*************************************

12 листопада

ПУБЛІЙ ВЕРГІЛІЙ МАРОН. "ЕНЕЇДА"

Переглянь і запам'ятай 


ПОПРАЦЮЙ З ПІДРУЧНИКОМ
опрацюй с.104-109, прочитай  уривки з "Енеїди"с. 109-113

********************************

10 листопада

ЕСХІЛ. Трагедія "Прометей закутий"

Переглянь і запам`ятай

https://www.youtube.com/watch?v=nfByogfzYsQ


Опрацюй



 







ПРОЧИТАЙ
трагедію Есхіла "Прометей закутий"

ПРОЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ І ВИКОНАЙ ТЕСТУВАННЯ

*******************************

15 жовтня

"Двобій Ахілла і Гектора". Образи Ахілла і Гектора

Прочитай 
"Двобій Ахілла і Гектора"

Переглянь

Законспектуй 



Опрацюй




****************************

13 жовтня 

ГОМЕР. Міфологічна основа гомерівського епосу. "Ілліада" (огляд)
 
ПЕРЕГЛЯНЬ

Опрацюй








Законспектуй і вивчи


РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ
 прочитати с. 55-58



27 травня

Узагальнення і повторення вивченого в кінці року




 І. АНТИЧНІСТЬ
1.     Перепустка до пункту «Античність»  -   Гра  «Так - Ні»
Завдання: визначте, чи є назване твердження характерною рисою доби Античності.
1.     Увага до людини, її внутрішнього світу та того, що її оточує
2.     Велике переселення народів
3.     Причиною всесвітньої популярності античної літератури була її філософічність
4.     Відбуваються державотворчі й культуро творчі інтеграційні процеси Утвердження єдності особистості і суспільства

2.     Завдання: «Знайди  зайве, поясни».
1
Тіртей,    Архілох,   Анакреонт,   Софокл
2
Есхіл,     Софокл,  Евріпід,   Сапфо
3.     Завдання.  Встанови відповідність автора до його твору
1.     Гомер
А) «До Мельпомени»
       2. Горацій
Б) «Іліада»
       3. Есхіл
В) «Енеїда»
       4. Вергілій
Г) «Прометей закутий»
ІІ. СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
1.     Перепустка до пункту Середньовіччя.


2.     Кросворд «Середньовіччя»

1 С








2

  Е






3 Р






4 Е




5




  Д



6

  Н





7



  Ь



8



  О



9 В







10




  І







11




  Ч



12





  Ч



13


  Я


1.     Улюблений жанр трубадурів, які оспівували і навіть поетизували війну .
2.     «Королева» середньовічної літератури .
3.      Відома форма персько-таджицької поезії .
4.     Особливий рід літератури, за допомогою якого будується розповідь про героїчне минуле .
5.     Головний герой поеми французького героїчного епосу ХІІ ст.
6.     Автор «Божественної комедії» 
7.     Суперники партії гібелінів у Флоренції ХІІ ст., партія представників інтересів міських низів 
8.     Назва І частини «Божественної комедії» .
9.     Автори веселої, життєрадісної поезії, які висловлювали «зневагу» до навчання .
10.Несправжній, «неповний» історизм .
11.Він добавив прикметник «божественна» в назві «Божественна комедія»
12.І`мя жінки, оспіване в збірці Данте «Нове життя».
13.Європа шанує його як поета, а Схід – як ученого .
ІІІ.  ВІДРОДЖЕННЯ
1.     Перепустка до пункту «Відродження».
Завдання: продовжити  речення.
Ознаки доби Відродження:
-         Великі географічні … .
-         Відродження давньогрецької …  
-         Винахід німцем Йоганном Гутенбергом …  
-         Відкриття шедеврів … .
-         Віра в необмежені можливості … 


2.     Встановити відповідність автора до його творів.
1.Франческо Петрарка
А) «Декамерон»
2.     Джованні Боккаччо
Б) «Канцоньєре»
3.Мігель де Сервантес
В) «Гамлет»
4.Вільям Шекспір
Г) «Дон Кіхот»

*********************

22 травня

Морально-етичні проблеми та їхнє осмислення через систему образів у повісті М.Аромштам “Коли відпочивають янголи”


Прочитай зворушливу  повість про сучасну школу Марини Аромштам "Коли відпочивають янголи"  
За цим посиланням ти зможеш прочитати твір https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8526  

Опрацюй матеріал

 

********************

20 травня

Підсумкова контрольна робота за рік

Перейди за посиланням та виконай работу
https://vseosvita.ua/test/start/qtz529


Зверни увагу! Зараховується перша спроба проходження. Успіхів!

*********************

15 травня 

«Чайка Джонатан Лівінгстон». Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.. "

Переглянь



   Твір   "Чайка Джонатан Лівінгстон" не просто повість, а повість-притча. Отже, Джонатан – це не просто чайка, він символізує людину, яка прагне до знань, досконалості. 
     Крила – це символ мрії, свободи, волі, духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й впевненості. Образ крил уособлює усі ті чесноти, які роблять людину Людиною. Недарма у греків крила символізували любов і перемогу. А давньогрецький філософ Платон вважав крила символом розуму.
- Чи є образ чайки Джонатана підтвердженням цієї думки? 
«Він хотів знати все про швидкість польоту і за тиждень дізнався про неї більше, ніж найшвидша чайка у світі».
«Перше, що він подумав: це тріумф! Гранична швидкість! Двісті чотирнадцять миль за годину для чайки! Це прорив, це велика, вирішальна мить в історії Зграї, а для чайки на ім`я Джонатан це початок нового життя».
«Те знання, яке він колись хотів відкрити всій Зграї, тепер було його єдиною розрадою; він навчився літати й не шкодував, що йому довелося сплатити за це таку ціну. Джонатан зрозумів, що тільки нудьга, страх і злість скорочують життя чайок; а сам він був вільним від цього тягаря й тому прожив довгий щасливий вік».
«Уже за кілька днів він зрозумів, що тут йому належить дізнатися про політ іще більше, ніж у попередньому житті. Чайки, що мешкали тут, були близькі йому по духу. Всі вони жили заради того, щоб досягати нових висот у головній справі свого життя у польоті. Це були просто дивовижні птахи, і кожен з них тренувався щодня, багато годин поспіль, вивчаючи все нові та нові таємниці».
«Ті чайки, що нехтують досконалістю заради мандрів, не летять нікуди, бо їм непідвладна швидкість. А ті, хто відмовляється від мандрів заради досконалості, в одну мить дістаються куди захочуть».
«І що більше Джонатан учився доброті, то глибше він пізнавав сутність любові й чимдалі дужче хотів повернутися на Землю. Джонатан Лівінгстон, незважаючи на своє самотнє минуле, був природженим учителем, і найкращим виявом любові стала для нього можливість передати свої знання тій чайці, яка чекає слушної нагоди, аби пізнати щось нове».
«А він говорив дуже прості речі: що чайка має право літати, що свобода - це її істинна сутність, і все, що обмежує цю свободу, нічого не значить, усі забобонні звичаї, усі закони, хоч би які вони були».
«Межі немає, Джонатане? - подумав він.-  Ну то що ж, скоро настане час, коли я вирину з повітря на твоєму березі і зможу тебе дечому навчити! І хоча Флетчер намагався дивитись на своїх учнів із належною суворістю, він на мить побачив їх такими, якими вони є насправді, і вони не просто сподобалися йому в цю мить, він їх полюбив. Межі немає, Джонатане? - подумав він і всміхнувся.І рушив у свій політ до знання»).


Опрацюй схему



   Чайка має ім’я. Воно теж не випадкове, бо Джонатан Лівінгстон – ім’я славетного американського льотчика 30-х років XX ст. З 1928 по1933 роки містер Лівінгстон завоював 79 перших міст, 49 других та 15 третіх у 139 гонках по всій країні. Він переміг в 1929 році в гонці через всю країну з Нью Йорка до Лос Анжелесу та отримав $13,910 .

Пройдіть за посиланням та виконайте тестування
https://vseosvita.ua/test/start/djf102

 *********************

13 травня

Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття

       Уважно переглянь



Жанр твору

          Літературознавці визначають жанр твору як притчу. 


     В притчі на характери героїв звертається мало уваги, вони є часто неконкретними, можна сказати, навіть абстрактними, повністю залежать од наперед заданої думки. В новітній європейській літературі притча стала одним із засобів вираження морально-філософських роздумів письменника.

  Деякі критики    називають твір Р. Баха філософською казкою
Доведемо, що за жанром цей твір є повістю-притчею.
- Яким є текст за обсягом?(це твір малої форми)
- Про що сюжет?(в основі сюжету - розповідь, історія чайки, сюжет прямолінійний: не забігає наперед, щоб створити драматичне напруження, не повертається назад, щоб повідомити додаткові деталі;)
- Чи дійсно це твір лише про чайок?(насправді -  про людей)
-Який головний прийом тут використовує автор?( головний художній прийом – алегорія)
- Однорідним  є  з міст тексту чи має символічний підтекст?
  Два плани змісту: 
I - текстовий - побудований на прямому розумінні фраз, які створюють текст (спроби Чайки опанувати фігури вищого пілотажу, досягти досконалості в польоті та передати свої знання учням ), 
II - символічний - побудований на символічних значеннях окремих слів.
Розглянемо композицію твору. Яка будова твору?



Прочитайте притчу  Річарда Баха с. 273-280


**************************************

7 травня

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». Філософський зміст твору



тот, кто любит, всегда отличит свою розу...даже с закрытыми ...
1 - Був собі Маленький принц, і жив він на планетці, трошечки більшій від нього самого, і дуже тому принцові хотілося мати друга.... Він бачив захід сонця щоразу, коли тільки бажав, досить було пересунути свого стільця на крок, другий. На його планеті росла троянда, про яку він ніжно турбувався. Також кожного дня Маленький принц прочищав вулкани і виполював баобаби.
2 - Найближче до планети маленького принца були астероїди 325, 326, 327, 328, 329 і 330. Спершу він вирушив туди: треба ж знайти якесь діло та й чогось навчитися. На першім астероїді жив король. Убраний у шарлат і горностай, він сидів на престолі — дуже простому, а все ж величному. Непослуху він не стерпів би. Був то абсолютний монарх. Відвідавши планету короля, Маленький принц зрозумів: «Себе судити набагато важче, ніж інших. Якщо ти зумієш правильно судити самого себе, то ти справді мудрий».
3 - на другій планеті жив шанолюб, який чекав на шанувальника. Той вимагав від свого гостя шанування. Шанувати — значить визнавати, що я найкращий, найчепурніший, найбагатший і найрозумніший на планеті.
- Але ж на твоїй планеті ти сам-один!
- Ну, то зроби мені ласку, все одно шануй мене!
- Я шаную,— мовив маленький принц і злегка знизав плечима.— Але яка тобі з цього радість?
4 - на дальшій планеті жив п'яничка. Маленький принц пробув там зовсім недовго, а все одно його пойняла глибока журба. П'яничка мовчки сидів перед цілою батареєю пляшок — порожніх і повних. Йому було дуже соромно, що він п’‎є, що потрапив у замкнене коло: п’‎є, щоб забути, що йому соромно від того, що він п’‎є. Ця людина була слабкодуха, а зі своїми слабкостями потрібно боротися.
5 - четверта планета належала ділкові. Цей чолов'яга був такий заклопотаний, що коли прийшов Маленький принц, навіть голови не звів. Він володів зірками і хотів бути багатим. Маленький принц йому зауважив: «Я маю квітку і щоранку її поливаю. У мене три вулкани, я щотижня їх прочищаю. Усі прочищаю: і діючі, і погаслий. Мало що може статися. I моїм вулканам, і моїй квітці корисно, що я ними володію. А зорям від тебе нема ніякої користі»
6 - п'ята планета була вельми цікава. Вона виявилася з усіх найменша. На ній тільки й ставало місця, що для ліхтаря та ліхтарника. Маленький принц ніяк не міг збагнути, навіщо серед небес, на планетці, де немає ні будинків, ні жителів, потрібні ліхтар та ліхтарник. Але він подумав: «Можливо, цей чолов'яга тут і недоречний. А проте він не такий недоречний, як король, шанолюб, ділок і п'яничка. Його праця має все ж якийсь глузд. Коли він запалює свого ліхтаря — буцімто народжується ще одна нова зірка або квітка. Коли гасить ліхтар — буцімто присипляє зірку чи квітку. Гарна робота! І він не думає про себе. Вона таки справді корисна, бо красива. От з ким я міг би заприятелювати подумав він. Але його планетка зовсім крихітна. Там нема місця для двох.


7 - шоста планета була вдесятеро більша од попередньої. На ній жив дід, він писав грубезні книжки. Книжки з географії — найцінніші з усіх книжок. Вони ніколи не застаріють. Саме на цій планеті Маленький принц зрозумів: «Моя рожа недовговічна— їй нема чим боронитися, окрім тих чотирьох колючок. А я покинув її вдома саму-самісіньку!»
8 - останньою планетою була Земля, на якій він познайомився з пілотом, змією, багато чого побачив і зрозумів. Тому захотів повернутися додому, де без нього сумує і поступово помирає його троянда.

9 - Маленький принц у процесі подорожі Всесвітом зрозумів деякі істини, серед яких - «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», «Зорко лише серце. Найголовнішого очима не побачиш».

 Чого навчає казка «Маленький принц»? На яких моральних цінностях наголошує у цьому творі Екзюпері? Ми дізнаємося про це, «відкривши» «Скарбничку золотих висловів».

Виконай тестування  за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/djz746

*********************

6 травня

Контрольний твір

МОÏ РОЗДУМИ НАД КАЗКОЮ А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРI "МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ"


Роботу оформлюємо на окремому аркуші (Відправляємо У Вайбер 0668503533):

П.І

 Шосте травня
Контрольний твір
Мої роздуми над казкою А.де Сент-Екзюпері "Маленький принц"



Робота на повторення
Пойди тестування за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/rdj204




****************************

28 квітня


Антуан де Сент-Екзюпері . Життєпис письменника. «Садівник у пустелі життя».«Маленький принц». Історія написання твору. Аналіз присвяти


Переглянь


Історія задуму й створення казки «Маленький принц»

- Коли була написана казка «Маленький принц»? Що стало поштовхом до її створення? 
Задум казки Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» виношувався досить довго. По-справжньому мотиви цього твору почали складатися з початком Другої світової війни. У той самий А. де Сент-Екзюпері часто малював один і той же малюнок: маленький хлопчик із крильцями і без них здивовано дивиться із-за хмар на землю. Цей дивовижний хлопчик дедалі більше не давав спокою письменникові, льотчикові, бійцеві. Казка була написана піл час вимушеної еміграції у Нью-Йорку протягом 1942 року і вийшла друком навесні 1943 року. Це був останній твір А. де Сент-Екзюпері.
«Прообразом» літературної казки «Маленький принц» можна вважати фольклорну казку з бродячою фабулою: прекрасний принц через нещасливе кохання покидає рідну домівку й мандрує по нескінченних дорогах у пошуках щастя та пригод. Він намагається здобути славу і підкорити,тим самим, неприступне серце принцеси. «Адже дорослі спочатку були дітьми, лише мало хто з них про це пам’ятає.» — Антуан де Сент-Екзюпері, з присвяти до книги. Книгу присвячено Леонові Верту, другу Екзюпері.

Ответы Mail.ru: Кто такой Леон Верт, которому Антуан Сент-Экзюпери ...
Прочитай казку-притчу "Маленький принц"

**********************

24 квітня



Мольєр. "Міщанин -шляхтич". Основні образи комедії




Переглянь








Повторіть
Мещанин во дворянстве" - YouTube



Гумор — вид комічного, коли серйозне в житті зображується жартівливо, коли про людські вади говориться з добродушною посмішкою.

Іронія — засіб гумору та сатири, заснований на приховано-глузливому, зневажливо-осудливому зображенні людини чи явища.

Сатира — художні твори різних жанрів, у яких різке викриття зображуваного поєднано з його гострим осміюванням.

Сатирична розповідь — розповідь, у якій різко висміюються люди, людські вади, характери.

Антитеза — підкреслене протиставлення протилежних життєвих явищ, понять, почуттів, характерів.



 Прочитай уважно і запам'ятай



     Основні образи комедії

Згідно з правилами класицистичної комедії, образна система «Міщанина-шляхтича» відзначається чіткістю й симетричністю побудови. 

Образи об’єднані в певні пари: пан Журден і пані Журден, Дорант і Дорімена, Люсіль і Клеонт, Ков’єль і Ніколь. 

Кожен із персонажів є художнім типом:
Журден — тип міщанина, втілення марнолюбства;                
 Дорант — лицемірний і цинічний дворянин;
 пані Журден — тип сварливої дружини; 
 Ков’єль — розумний і кмітливий слуга;
Клеонт — тип благородної людини, яка понад усе ставить честь і кохання.

 Дай відповіді на питання (усно)

Що є домінуючою рисою характеру пана Журдена? (Бажання бути схожим на дворянина)
Чи можемо ми сказати, що основним об’єктом сатиричного зображення в п’єсі є пан Журден? (Автор критикує також графа Доранта — збіднілого дворянина. Порівняно з Дорантом Журден щиріщий у своїх прагненнях, він простодушний і не підлабузнюється, як Дорант.)
Яку мету, на вашу думку, має граф Дорант? Яку роль відведено графом пану Журдену? (Дорант хоче поліпшити свої справи, одружившись із багатою маркізою Дорименою, але залицяння потребує грошей. Із цією метою Дорант використовує простодушного пана Журдена. Граф схиляє пана Журдена до думки, що Доримена не проти прийняти його залицяння. Заради здійснення своєї заповітної мрії — стати аристократом — пан Журден надсилає маркізі коштовні подарунки, улаштовує для неї розваги та бенкет у своєму домі.)
Про які риси характеру Доранта можна говорити? (Він хитрий, підступний, лицемірний; з презирством ставиться до Журдена, зневажає його, але випрошує в Журдена подачки; шахрай і авантюрист; обдурює і Журдена, і маркізу.)
Чи є в комедії порядні люди? (Це пані Журден, Клеонт, Ков’єль, Люсіль, Ніколь. Особливу увагу до себе привертає Леонт: він чесний, благородний, не соромиться свого походження; його погляди протиставляються поняттям і прагненням Журдена та Доранта.)
Якою є тема комедії? (Зображення прагнення пана Журдена стати шляхетним дворянином)
Які засоби комічного автор використав, щоб найбільш точно змалювати своїх персонажів? (Основні засоби — гумор, іронія, сатира. Гумор — у відображенні смішного в життєвих явищах і характерах, добродушний сміх; іронія — їдка насмішка, замаскована під зовнішньою благопристойною формою, що виражає глузливо-критичне ставлення автора до предмета зображення; сатира — у гострому осудливому висміюванні негативних явищ.)
Що висміює і що прославляє Мольєр у комедії? (Мольєр у комедії викриває таких спритних людей, які прагнуть якнайкраще влаштуватися в суспільстві, збагатитися за рахунок інших. Мольєр також весело сміється і з тих, хто дає себе піддурити, але комедіограф вірить у велику шляхетність людини. На його переконання, здоровий глузд і щирість завжди перемагають.)
Які моральні висновки можна зробити, розглянувши образ пана Журдена? (Людина не повинна прикидатися, а повинна виховувати в собі почуття гідності, учитися, ні перед ким не плазувати.

 Переглянь


*******************************

22 квітня

Мольєр «Міщанин-шляхтич»Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення 

Пригадай

– Які художні напрями розвивалися у зарубіжній літературі ХVII століття? (Бароко і класицизм.)
 – Що таке класицизм? (Це напрям у європейській літературі, що з’явився у ХVII ст. і зберігав свої позиції в далеких країнах до початку ХІХ ст. Для нього характерна орієнтація на античність, раціоналізм, нормативність мистецтва, чітка ієрархія жанрів, образів, мови.)
 – Назвіть представників класицизму в різних галузях мистецтва. (Література – Расін, Корнель, Мольєр; архітектура – Ардуен-Мансар; живопис – Пуссен, Лоррен.)

Переглянь і запам'ятай


                
Законспектуй
Новаторство Мольєра:

1.  Наблизив твір до сучасності. 
2.   Поєднав комедію характерів і комедію обставин.
3.   Використовував у своїх п’єсах пісні, музику, танці.
 4.  З’єднував трагічне і комічне.

Прочитай комедію "Міщанин-шляхтич"
с.245-256

****************************
17 квітня

Класицизм. Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму


Переглянь 


Опрацюй 

Класицизм" - матеріали для оформлення кабінету зарубіжної літератури



Класицизм

****************************
15 квітня 
Джон Донн. "Священі сонети"

Попрацюй з книгою 

с.233-235 прочитай

Законспектуй 



    Філософська лірика - поезії, побудовані на роздумах про сенс життя, вічні людські цінності. Філософські ідеї у таких творахавтор може висловлюватипрямо аба приховувати від читача, змушуючи його міркувати самостійно. Характерні ознаки філософської лірики: метафоричність,  алегоричність, самопізнання, поглибленний психологізм

Лірика філософська, Що таке філософська Лірика?



Прослухай




Підготуй виразне читання сонета № 19

с.235-236

Дай відповіді на питання (усно)


- Доведіть, що твір, прочитаний вами, сонет.
- Визначте тему сонета № 19. Як вона пов'язана з долею автора?
- Які риси барокового сприйняття відобразилися у вірші Донна?


*********************************


8 квітня


БАРОКО ЯК ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ


Переглянь, склади опорний конспект про особливості бароко




Робота з книгою

опрацюй с. 230-233


****************************************

25 березня
ТЕМА :    КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ "ВІДРОДЖЕННЯ"

ВИКОНАЙ ⇩⇩⇩
на подвійному аркуші, залишаючи місце для дати, пишемо:
.............(місце для дати)
Контрольна робота 
з теми "Відродження"
Різнорівневі завдання 
.... варіант

(обири той варіант, на якому ти сидиш)


Контрольна робота з теми  «Відродження (Ренесанс)»
Різнорівневі завдання
Варіант 1
Початковий та середній рівні

1. Жанр віршів, написаних В. Шекспіром, - це:
А) елегії;                Б) сонети;      В) ямби;                  Г) айяти.
2. Збірку віршів «Канцоньєре»   Ф. Петрарка написав:
А) народною італійською мовою;                              
Б) літературною італійською мовою;
В) латинською мовою;
Г) грецькою мовою.
3. Першою країною, яка стала на шлях відродження, була:
А) Іспанія;                   Б) Англія;     В) Італія;                      Г) Франція.
4. Дія у трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» відбувалася …
А) 1 тиждень;   Б) 3 дні;   В) кілька годин;   Г) 5 днів.
5. Ім’ям Дон Кіхота стали називати …
А) людей, які вірять в існування велетнів, чудовиськ;                                   
Б) мрійників, що прагнуть втілити в життя нездійсненне, неможливе;
В) людей, які мають надзвичайну уяву;
Г) мрійників, авторитетом для яких залишаються лицарські романи.
6. Ф. Петрарка народився у місті:
А) Ареццо;             Б) Падуї;    В) Флоренції;       Г) Римі.
7. Шекспірівський сонет складається з :                
А) 2-х катренів і 2-х терценів;    Б) 3-х катренів і двовірша;
В) 2-х терценів і 2-х катренів;    Г) 2-х терценів і двовірша.
8. Для доби Відродження центральною була ідея …
А) гріховність людини, її безпомічності, нездатності протистояти долі;
Б) нового філософського розуміння людини, а саме:
людина – істота гармонійна, духовна, творча;                 
В) даремності очікування земного щастя,
 неможливості здійснення мрії;
Г) нездатності, неспроможності людини впливати на розвиток суспільства та історію.
9. Франческо Петрарка оспівував у своїх сонетах …
А) Лорелею;                Б) Лауру;    В) Беатріче;                 Г) Лоліту.
10. Який вид комічного використовує М. Сервантес у своєму творі?
А) гумор;          Б) іронію;      В) сатиру;         Г) сарказм.
11.Назвіть справжнє ім’я Дон Кіхота?
А) Росинант;   Б) Отаман;   В) Каштелян;    Г) Баярд.
12. «Лише твоє ім’я – мій ворог лютий;
       А ти – це ти …»
Ці слова належать: 
А) Ромео;           Б) Джульєтті;    В) Парісові;        Г) Тібальтові.

Достатній рівень
13. Установіть відповідність між іменами письменників і  їхніми творами:
            1Франческо Петрарка  –                               А.«Дон Кіхот»;
            2Вільям Шекспір  –                                         Б. «Канцоньєре»;
            3Мігель де Сервантес Сааведра –             В. «Ромео і Джульєтта»;
                                                                   
 14. Дайте визначення терміна «сонет». Сонети яких поетів ви знаєте?

Високий рівень
14.Напишіть твір-мініатюру на тему: «Що в образі Дон Кіхота варто наслідувати»



Контрольна робота з теми  «Відродження (Ренесанс)»
Різнорівневі завдання
Варіант 2
Початковий та середній рівень

1. Комічним персонажем трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта» є:
А) Тібальт;  Б) мати Джульєтти;
В) брат Лоренцо;
Г) Меркуціо.
2. Доба Ренесансу прийшла на зміну …
А) класицизму;  Б) романтизму;   В) античності;  Г) середньовіччя.
3. Як Дон Кіхот назвав свого коня?
А) Росинант;  Б) Отаман;  В) Каштелян;   Г) Баярд.
4. Чому Франческо Петрарка відмовився повернутися до Флоренції?
А) місто не визнало його слави;
Б) Петрарка не пробачив місту те,
 що воно зробило його батька вигнанцем;
В) клімат міста був несприятливим для здоров’я поета;
Г) там на нього чекали політичні переслідування.
5. Так званий «шекспірівський канон» налічує:
А) 43 п’єси;  Б) 58 п’єс;   В) 37 п’єс;  Г) 154 п’єси.
6. Життям міста Верони (за «Ромео і Джульєттою» В. Шекспіра) керував …
А) Тібальд;   Б) Меркуціо;  В) Ескал;  Г) Бенволіо.
7. Окрім драматичних творів В.Шекспір писав …
А) оповідання;         Б) оди;   В) сонети;                 Г) елегії.
8. Санчо Панса був вигаданим персонажем?
А) Так;           Б) Ні.
9. Дон Кіхот вступив у бій з вітряками, тому що …
А) вони йому заважали;   Б) його попросив Ранчо;
В) вони здалися йому лихими велетнями;     Г) вони його спровокували.
10. Який ліричний жанр уславив ім’я Петрарки?
А) сонет;                          Б) мадригал;    В) секстика;                     Г) канцола.
11. Герой «Книги пісень» Ф. Петрарки – це …
А) аскет, що зневажає життя;
Б) шляхетний мрійник, заглиблений у свої переживання;
В) самітний мандрівник, який пережив тяжке розчарування;
Г) вигнанець, бунтівник.
12. Роман Сервантеса вміщує понад …
А) 100 персонажів;    Б) 300 персонажів;  В) 600 персонажів;     Г) 900 персонажів.

Достаній рівень

13. Що означає поняття «вічний образ»? Наведіть приклади цих образів у світовій літературі.
14. Встановіть відповідність між письменником доби Відродження та країною, яку він представляє
А) Франческо Петрарка                1) Іспанія
Б) Вільям Шекспір                        2) Італія
В) Мігель де Сервантес                3) Франція
                                                        4) Англія
Високий рівень

1. Напишіть твір-мініатюру «Твір «Ромео і Джульєтта»- «оптимістична трагедія»»

Комментариев нет:

Отправить комментарий